برندسازی یا برندینگ (Branding)، بحثی است که جدیدا دغدغه بسیاری از شرکتها شده و مدیران خیلی از مجموعه ها به آن توجه می کنند و از مسائل مهم توسعه هر شرکت به شمار می رود.
نکته قابل توجه اینکه خیلیها هنوز نمیدانند که برند و برندینگ، فقط طراحی لوگو و انتخاب فونت سازمانی نیست!
نمیدانند که کل کار برندینگ به زبان ساده این است که شما قرار است “ذهنیت” مردم را نسبت به برندتان به شکل خاصی دربیاورید، خاص شوید و بنا به دلایلی، افرادی (خاص یا عام) به سمت شما بیایند و سراغ برندهای دیگر نروند.
در تمام این مسیر، همهی اِلِمانهای بصری برندتان از لوگو و فونت بگیرید تا مدل طراحی کارت ویزیت و بروشورتان، فقط و فقط یک ابزار برای برندینگ هستند و نه کل برندینگ!
از کجا شروع کنیم؟
دکتر امیر اخلاصی در کتاب اصول برندسازی خود می گوید، برای ایجاد برند، 8 ابزار در اختیار مدیران بازاریابی قرار دارد تا از طریق آن با مشتریان ارتباط برقرار کرده و یک برند قوی در بازار بسازند:
• تبلیغات
• روابط عمومی
• پیشبرد فروش
• بازاریابی مستقیم
• فروش شخصی
• بسته بندی
• رویدادها و اسپانسرینگ
• خدمات مشتری
به طور کلی برندینگ، فرآیندی است که در طی آن به جایگاه احساسی و عاطفی یک محصول یا خدمت افزوده میگردد،بدین وسیله ارزش آن برای مشتریان و سایر ذی نفعان افزایش مییابد...
برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید
برندینگ (Branding) یا برندسازی چیست
باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)