گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

تبلیغات چیست و انواع آن کدامند

تبلیغات عبارت است از ارتباط و معرفی غیر شخصی محصول یا خدمات از طریق حامل های مختلف در مقابل دریافت وجه برای موسسات انتفاعی یا غیر انتفاعی، یا افرادی که به نحوی در پیام مشخص شده اند.  باید توجه کنیم که تبلیغ تحت تاثیر تغییر و تحولات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی، بالا رفتن سطح آگاهی اجتماعی، رشد فکری، تغییر سلایق مردم و رشد سطح درآمد، افزایش جمعیت و تمایل به مصرف و بهتر زیستن می باشد.

یکی از ویژگی های تبلیغات که امکان دارد در طول تکامل آن تغییر کند این منظر از تبلیغات است که نمی تواند بلافاصله برای کالاهایی که تبلیغ می کند تقاضا ایجاد کند و در واقع مشتری نمی تواند به محض دیدن تبلیغی آن محصول را خریداری کند. اما هرچه رسانه ها بیشتر به مخاطبان اجازه تعامل با پیامی که به مخاطبان فرستاده شده است را بدهند توانایی تبلیغات برای تحریک تقاضا بهبود خواهد یافت.

اهمیت تبلیغات توسعه روز افزون صنعت تبلیغات باعث شده است تا این امر به یکی از پدیده های مهم جامعه امروزی تبدیل شود. تبلیغات از مهمترین متغیرهای رفتاری اثرگذار بر ساختار و عملکرد بازار است. تولید کنندگان در راستای حداکثر سازی سود خود در بازار اقدام به تبلیغات می کنند و فرض بر این است که تبلیغات بر سودآوری تولید کنندگان اثر مثبت و مستقیمی دارد. تبلیغات همانند گردشگری جهانی، بخش قابل توجهی از تجارت جهانی را تشکیل می دهد و از این جهت به سایر صنایع و خدمات تجاری جهان از جمله صنایع خودرو، پوشاک ، آرایشی و بهداشتی ، لوازم خانگی ، رسانه ها وابسته است.

علاوه بر سودآوری ذاتی صنعت تبلیغات اهمیت راهبردی آن به نحوی است که می توان گفت جایگاه کشور های مختلف در اقتصاد جهانی تا حد زیادی متاثر از کمیت و کیفیت حضور آنها در بازار جهانی تبلیغات است. صرف هزینه برای تبلیغات در حجم بالا صورت می گیرد. طی تحقیقات صورت گرفته برآورد شده که در دنیا بالای 400 میلیون دلار برای تبلیغات خود خرج می کنند. این سطح از هزینه که صرف تبلیغات می شود می تواند از هزاران شرکت و میلیون ها شغل پشتیبانی کند. در حقیقت بسیاری از کشور ها و رسانه هایی مانند تلویزیون، رادیو و روزنامه بدون درآمدی که از تبلیغات در می آورند نمی توانند در کسب و کار باقی بمانند.

انواع تبلیغات هرمحصول، کالا یا خدمتی دارای یک منحنی عمر می باشد که تحت عنوان منحنی عمر محصول ( PLC ) بیان می شود. که این منحنی شامل 4 مرحله است: معرفی، رشد، بلوغ و افول، که در هر کدام از این مراحل محصول ما در وضعیت و شرایط متفاوتی وجود دارد پس تبلیغات ما نیز باید متناسب با مرحله ای باشد که محصول در آن قرار گرفته است. بدین منظور انواع تبلیغات را بیان می کنیم.

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید.

تبلیغات چیست و انواع آن کدامند



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 

تغییر نام تجاری چگونه است و چه مزایای دارد


تغییر نام تجاری استراتژی محبوبی است که می تواند مانند موتور جت، مسیر رشد تجارت یا سازمان را احیا نماید. یک شرکت بنا بر دلایلی می تواند اقدام به تغییر نام تجاری نماید. مثلا هنگامی که برند توسط برند دیگری خریداری می شود و یا زمانی که برندی بازار هدفش را کاملا تغییر می دهد، تغییر نام تجاری می تواند استراتژی مناسبی باشد.

تغییر نام تجاری ( branding Re )

استراتژی تغییر نام تجاری باید با آگاهی و دانش کامل از چرایی تغییر نام تجاری آغاز شود. این موضوع که تغییر نام تجاری به منظور افزایش فروش صورت می گیرد و یا رقابتی جدی تر با یک رقیب قدر در پیش است منجر می شود که استراتژی تغییر نام تجاری تدوین می شود. گاهی طی نمودن فرایند تغییر نام تجاری مثلا زمانی که دو برند باهم ادغام می شوند آسان تر از زمانی است که شرکت قصد دارد از طریق تغییر نام تجاری هر چند جزئی تصویر و هویت برندش را در بازار هدف ارتقا دهد. مانند برند سونی اریکسون که تجارت خود را از سال 2003 شروع کردند، سونی اریکسون در پی ادغام دو برند ( شرکت ژاپنی سونی و شرکت سوئدی اریکسون ) بوجود آمد.

از جمله مواردی که می توانند به عنوان دلیل لصلی تغییر نام تجاری در نظر گرفته شود عبارت است از:

1 -نیاز شرکت به رقابت در سطحی بالاتر و یا بازار جدید

 2 -عدم شفافیت هویت برند در بازار هدف

 3 -موانع قانونی برند برای ادامه فعالیت در بازار

 4 -ارائه مجموعه ای از کالا ها و خدمات جدید به بازار

امروزه بسیاری از کمپانی ها و برندها برای رقابت در سطوح بالاتر تغییر نام تجاری می دهند. و در واقع برندی لوکس برای برند قبلی خود ایجاد می کنند. اخیرا شرکت هیوندای برندی جدید را برای محصولات لوکس خود که در بخش جدیدی از بازار ارائه خواهند شده معرفی کرده است. برند جنسیس شرکت هیوندای دیگر شرکت تازه کاری نیست که به دنبال ارائه محصولات ارزان قیمت باشد، بازار محصولات لوکس هدف جدید این کمپانی است. همچنین می توان مواردی از این دست را نام برد مانند: برند لکسوس (برند لوکس تویوتا)، اینفینیتی (برند لوکس نیسان).

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید.

تغییر نام تجاری چگونه است و چه مزایای دارد


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 

چگونه نام تجاری (برند) خود را ارزیابی کنید


 نام گذاری یکی از زیرکانه ترین جنبه های فرآیند برند سازی است. تغییر لوگو یا وب سایت کار نسبتا آسانی است. اما نام برند به این اندازه انعطاف پذیر نیست و نباید در برند سازی اشتباهی مرتکب شوید.

نامگذاری چیزی بیش از یک تلاش خلاقانه است، زمانی را برای ارزیابی نام تجاری خود اختصاص دهید و این 7 سوال را به طور کامل در نظر بگیرید:

1 -آیا نام تجاری انتخابی شما متمایز است؟

 2 -آیا این نام تجاری از جایگاه یابی برند شما حمایت می کند؟

 3 - آیا نام تجاری قابل بسط دادن و گسترش است؟ 

  4 - آیا هیچ مفهومی منفی در این نام تجاری وجود دارد؟ 

 5 -آیا می توانید از این نام تجاری محافظت کنید؟

 6 -آیا تلفظ و هجی کردن این نام تجاری آسان است؟

 7 -آیا این نام تجاری در خاطر می ماند؟

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید

چگونه نام تجاری (برند) خود را ارزیابی کنید



جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 

برندسازی هیجانی چیست و چه تاثیری بر جایگاه وفاداری مشتریان به برند دارد

39% ازطرفداران برند، محصول یا خدمت مورد علاقه خود را از طریق رسانه های اجتماعی به دوستانشان پیشنهاد می دهند.بنابراین لازم است اگر چنین طرفدارانی برای برند خود داریم آنها را حفظ کنیم و همواره با آنها در تعامل باشم و حتی ازنظرات و پیشنهادات آنها استفاده کنیم و سعی کنیم بر تعداد آنها بیافزاییم. اما اگر از چنین هوا خواهانی برخوردارنیستیم باید در مورد استراتژی های بازاریابی خود بازنگری کنیم.

باید بررسی کنیم در روند برندینگ کدام مورد نتوانسته مخاطب را به خود جلب کند. آیا شخصیت برند درست تعریف نشده؟ یا بخش بندی مناسبی را برای فعالیت در نظر نگرفته یا محصول و خدمت مورد نظر چندان با کیفیت نبوده و از این رو نتوانسته مخاطب را به خود جلب کند. پس از آن که مشخص شد علت دوری مخاطب از برند و عدم هوا خواهی برند چیست باید سعی کنید به روش مناسبی این کمبود ها را جبران کنید. این کا از آن جهت ضروری است که در بازار امروز که تبلیغات دهان به دهان از اهمیت بالایی برخوردار است، اگر فعالیت های بازاریابی و برند سازی شما نتواند موجب وفاداری به برند و ایجاد هوا خواهان برند برای شما شود مشخصا از سایر رقبا و رهبران عقب خواهید ماند.

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید

برندسازی هیجانی چیست و چه تاثیری بر جایگاه وفاداری مشتریان به برند دارد


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید : 

تاثیر سئو یا تبلیغات گوگل، بر نتایج جستجو

سئو یا تبلیغات گوگل، کدام یک بر نتایج جستجو تاثیر دارد?

احتمالا شما هم متوجه تغییراتی در نحوه نمایش تبلیغات در صفحه نتایج جستجوی گوگل شده اید. به طور حتم این تغییرات جزئی تاثیر زیادی بر کارایی تبلیغات و میزان کلیک کاربران بر روی آنها خواهد داشت ولی نتیجه آن برای کسانی که بصورت واقعی در نتایج جستجو حضور دارند چه خواهد بود؟ آیا در آینده تبلیغات در گوگل جایگزین سئو خواهد شد؟

در طول سالها نتایج جستجوی گوگل تغییرات بسیار زیادی داشته است. امکانات گوناگونی مانند اخبار، تصاویر، ویدئو، Knowledge Graph، نقشه گوگل، ویکیپدیا، نرخ ارز، خطوط هوایی، رخدادهای ورزشی و … به صفحه نتایج جستجوی گوگل اضافه شده اند که هر کدام به طریقی بر رتبه بندی نتایج گوگل یا نحوه چیدمان و شکل کلی این صفحه تاثیرگذار هستند.

با توجه به افزایش این امکانات و تاثیر آنها بر نتایج جستجو، عموما سایدبار صفحه فضایی برای تبلیغات باقی نمیگذارد و اگر هم تبلیغات گوگل در این فضا نمایش داده شود چندان مورد توجه نبوده و کلیک نمیشوند.

برای مطالعه بیشتر مطلب کلیک نمایید

تاثیر سئو یا تبلیغات گوگل، بر نتایج جستجو


جهت مشاهده مقالات سئو روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات طراحی سایت روی لینک زیر کلیک کنید : 
جهت مشاهده مقالات کسب و کار روی لینک زیر کلیک کنید :