1. بررسی سایت های سرشناس نشان میدهد که تنها 5 تا 38 درصد از زمان لود شدن صفحات آنها صرف دانلود HTML شده و بقیه 62 تا 95 درصد صرف فراخوان HTTP و پیکربندی مطالب میشود(تصاویر، اسکریپت و استایل) با توجه به اینکه مرورگرها بین 2 تا 4 فراخوان بطور همزمان انجام میدهند تجربه نشان داده است که با افزایش تعداد فراخوان ها سرعت بارگذاری سایت به شدت کاهش می یابد.
در صورت تمایل برای مطالعه بیشتر کلیک کنید.
در حال حاضر میلیون ها نفر از کاربران اینترنت تولبار الکسا را بر روی مرورگرهای خود نصب دارند و با کمک همین تولبارهای نصب شده, سایت الکسا یکی از بزرگترین دیتابیس های جهان را در اختیار دارد. این روزها رتبه الکسا یک معیار برای انتخاب میزان محبوبیت یک سایت محسوب میشود یعنی هرچه رتبه الکسا پایینتر باشد یعنی از دیدگاه کاربران آن سایت پربازدیدتر و محبوبتر می باشد.
یکی دیگر از خدمات الکسا مرتب سازی سایتهای جهان بر اساس محبوبیت است، همچنین الکسا سایتها را براساس کشور و زمینه کاری آنها رتبه بندی کرده و این اطلاعات را در اختیار کاربران خود قرار میدهد.
الکسا بر چه اساسی سایتها را رتبه بندی میکند از چه مکانیزمی برای رتبه بندی استفاده می نماید؟ نکات زیر براساس اطلاعات ارائه شده توسط سایت الکسا می باشد:
1. رتبه سایت در الکسا براساس میزان بازدید صفحات و تعداد بازدیدکنندگان در 3 ماه گذشته و براساس اطلاعات تولبار الکسای کاربران و منابع اطلاعاتی گوناگون تعیین میشود.
2. در مرحله اول الکسا تعداد بازدیدکنندگان و میزان بازدید صفحات برای تمام سایتها در یک روز را محاسبه میکند و رتبه سایت شما در این میان براساس این دو فاکتور اصلی محاسبه میشوند.
3. هر چقدر کاربران بیشتری از این تولبار استفاده کنند، عملکرد الکسا دقیق تر و بهتر خواهد شد.
4. سایت الکسا بدون اطلاعات بدست آمده از تولبار کاربران وجود نخواهد داشت، هر کاربری که از این تولبار استفاده میکند علاوه بر استفاده از امکانات آن به الکسا نیز کمک خواهد کرد. در واقع هر کاربر با استفاده از تولبار الکسا اطلاعات مفیدی مانند اینکه چه استفادهای از اینترنت دارد و چه سایتهایی مناسبند و چه سایتهایی نیستند در اختیار این سایت قرار میدهد. این اطلاعات برای محاسبه تعداد لینک ورودی سایتها و رتبه جهانی الکسا بکار میروند.
پس مهمترین نکته در مورد سایت الکسا و نحوه رتبه بندی سایتها این است که:
سایت الکسا غالبا براساس تولبار نصب شده کاربران میتواند سایتها را رتبه بندی نماید یعنی هرچه تعداد بیشتر ار کاربران این تولبار را بر روی مرورگر خود نصب نمایند نتایج ارائه شده دقیقتر می باشد.
نتیجه اینکه :
همانطور که در بالا خواندیم سایت الکسا بخش عظیمی از اطلاعات خود برای تعیین رتبه الکسا را از طریق تولبار کاربران بدست میآورد، پس برای کسب بهترین رنک الکسا شما نه تنها به بازدید بیشتری نیاز دارید بلکه شما به بازدیدکنندگانی نیاز دارید که تولبار الکسا را نیز نصب کردهاند.
این دقیقا یکی از مشکلات و شاید ایرادات اصلی سایت الکسا باشد به عنوان مثال یکی از مشتریان وب مک اعتقاد دارد که با وجود افزایش میزان بازدیدکنندگان سایتش اما رتبه الکسا بهتر نشده است. بررسی ما نشان داد دلیلی اصلی آن بوده است چون سایت این مشتری بیشتر در زمینه سرگرمی و جوک و اس ام اس بوده است و کاربران آن غالبا نوجوانان و خانم های خانه دار هستند که این گروهها کاربران حرفه ای نیستند که بخواهند تولبار الکسا را نصب نمایند در نتیجه این وب سایت با وجود داشتن بازدید کننده زیاد، رتبه خوبی ندارد.!!!
حال با وجود اینکه رتبه الکسا تا این حد ضعف دارد چرا بهبود آن برای مالکین وب سایت ها مهم می باشد؟
مدیریت چرخهٔ عمر محصول (Product Lifecycle Management)از مفاهیم
مهم بازاریابی است. در بازاریابی برای هر محصول جدیدی که وارد بازار
میشود، یک چرخهای قائل هستند که محصول در طول عمرش مراحل مختلف آن را طی
میکند. مراحلی که هر کدام ویژگیهای خاصی دارند و نیازمند اقدامات ویژهای
هستند تا سازمان را قادر سازد که به بهترین شکل از آن محصول سود ببرد.
طبیعتاً هر کدام از این دورهها نیازمند استراتژی بازاریابی به خصوص،
ترکیب ویژهای از آمیختهٔ بازاریابی و مدیریتی ویژهٔ همان دوره است.
بنابراین باید بپذیریم که شناسایی این چرخه اهمیت ویژهای دارد.
هرچند بسیاری از محصولات در دورهٔ معرفی به بازار، شکست میخورند و
وارد دورههای بعدی نمیشوند، اما در صورت گذر از مرحلهٔ معرفی، مراحل رشد و
بلوغ و افول نیز در ادامه خواهد آمد.
اما در هر مرحله چه استراتژیهایی را باید اتخاذ نمود؟
باید گفت که در مرحلهٔ رشد ایجاد ترجیح برای برند و برتری برای برند و در ادامهٔ آن افزایش سهم بازار از اهداف اصلی است. در این مرحله انتظار رشد سریعتری برای فروش محصول میرود. ممکن است در قسمتهای پایانی این مرحله با ورود رقبای دیگر به بازار این محصول، رقابت در قیمت ایجاد شود!
بیشترین سود را در این مرحله کسب خواهید کرد! احتمالاً در این مرحله
کالاهای مشابه زیادی در بازار وجود دارد. هر چند احتمال رشد در فروش هنوز
هم وجود دارد، ولی به هر حال با توجه به آن که برند قوی است و هزینههای
تبلیغات را کاهش خواهیم داد، نمیتوان انتظار سریع در فروش را داشت. باید
تلاش کنیم تا با ایجاد تفاوت و تمایز بین محصولات خودمان و محصولات رقیب
موجود در بازار، طول دورهٔ بلوغ را افزایش دهیم. افزایش میزان مصرف از
محصول در مشتریان فعلی، ترغیب مشتریان محصولات رقیب به خرید محصول ما و
پیدا کردن مشتریان جدید از جمله اهداف ما در این مرحله است.
نکته لازم به ذکر اینکه دوره بلوغ محصول بهترین زمان برای معرفی محصول جدید توسط شرکت می باشد.
خب اکنون به دوران افول در دورهٔ عمر محصول رسیدهایم! این دوران چندان
مطلوب نیست و مدیریت محصول در این دوران احتمالاً برای شما بسیار سخت خواهد
بود.
بازار اشباع شده است، فروش روند نزولی خود را آغاز نموده است،
کاهش میزان تولید، موجب شده است، هزینههای تولید هر محصول افزایش یابد
حاشیهٔ سود شما را کاهش داده است.
شبکهٔ توزیع و فروش احتمالاً تمایل گذشته را برای فروش محصولات شما نداشته باشد!
اما
واقعاً این شرایط سخت چرا رخ داده است؟ ما پیشتر اقداماتی را برای پیشگیری
از ورود به این دوران کرده بودیم، اما خب به هر حال اجتناب ناپذیر است.
ممکن است سلیقهٔ مشتریان تغییر کرده باشد، یا از لحاظ تکنولوژیکی این محصول
دیگر فایده گذشته را نداشته باشد. که هر دوی این موضوعات کم و بیش خارج از
دست مدیر محصول است. خب با این شرایط شرکت سه گزینهٔ زیر را پیش روی خود
میبیند:
1. ادامهٔ تولید محصول و پافشاری برحضور در بازار این محصول به امید
خروج سایر رقبا و در ادامه افزایش فروش و بازگشت به دوران سودآوری.
2. کاهش هزینههای بازاریابی و تامین نیازهای مشتریان فعلی و وفادار.
3. توقف تولید برای زمانی که دیگر سودی عاید نمیشود و محصول موفق دیگری برای جایگزین کردن داریم.
چرخه ی عمر محصول کمک شایانی را می تواند به مدیران بازاریابی کند تا از
طریق آن استراتژیهای مختلف خود پیرامون متغیرهای مخالف بازاریابی اتخاذ
کنند. اما به نظر می رسد که این مفهوم کاستیهایی را هم دارد. این چرخه
نباید به تنهایی به عنوان ابزاری برای تصمیم گیری انتخاب شود بلکه می باید
برای تصمیم گیری از نمودار عمر محصول در کنار بسیاری دیگر از ابزارهای
تحلیلی مدیریت بازاریابی بهره گرفت تا به نتیجه ی مطلوب برسیم.
نگته ی
دیگر که به نظر می رسد پیرامون این چرخه، لازم به توضیح باشد، طول زمانی
این چرخه است. این چرخه می تواند برای محصولات مختلف کاملاً متفاوت باشد.
مثلاً طول عمر یک فیلم سینمایی (به عنوان یک کالا) با یک لپ تاپ یا وسیله ی
کامپیوتری می تواند کاملاً متفاوت با یک ابزار صنعتی باشد. این طول عمر می
تواند برای محصولاتی کمتر از یکسال و برای برخی دیگر بسیار بیشتر باشد.
بر
اساس آمار و ارقام ITU در سال ٢٠١۴، حدود ٣ میلیارد نفر از مردم جهان،
معادل ۴٠ درصد از جمعیت کل دنیا، به اینترنت دسترسی داشتند. گزارشات Global
Web Index حاکی از آن است که ٩١ درصد از کاربران اینترنت یک لپ تاپ یا
کامپیوتر شخصی دارند و ٨٠ درصدشان صاحب یک گوشی هوشمند هستند. این داده ها
نمایانگر قدرت و تأثیر روزافزون اینترنت بر زندگی مردمی است که میتوانند
مصرف کننده کالا و خدمات شما باشند.
اگر پیش از این بودجهای مختص
روش های سنتی و قدیمی بازاریابی همچون پخش پیام بازرگانی در رادیو و
تلویزیون، تبلیغ بر روی بیلبورد و چاپ بروشور و کاتالوگ در نظر گرفته
بودید، اینک زمان آن فرا رسیده که بر روی شیوه های نوین بازاریابی یا همان
بازاریابی اینترنتی از قبیل بازاریابی در رسانه های اجتماعی و موتورهای
جستجوگر و خلق محتوا سرمایه گذاری های لازم را انجام دهید. اگر هنوز آمادگی
لازم و اعتماد کافی برای دست و پنجه نرم کردن با چالش هایی را ندارید که
تکنولوژی های مدرن و امروزی پیش رویتان قرار داده اند، بهتر است دلایل زیر
را با دقت مطالعه کنید تا به درک بهتری از قدرت بازاریابی دیجیتال برسید و
دریابید موفقیت در دنیای تجارت در گرو گام نهادن در مسیر بازاریابی
دیجیتالی است. پس عجله کنید تا از غافله عقب نمانید.
در بازاریابی نوین این فرصت و توانایی را دارید که بازار هدف خود را بر مبنای اطلاعات جغرافیایی، رفتارها، تعاملات و سایر ویژگی های مصرف کنندگان بخش بندی کنید. به عنوان مثال اگر مالک یک رستوران هستید، می توانید کمپین های بازاریابی آنلاین خود را به گونه ای انتخاب کنید که شما را به آن دسته از کاربران فیس بوک و گوگل وصل کنند که در نزدیکی شهر شما به سر می برند و طرفدار پر و پا قرص صرف غذا در رستوران هستند. در مرحله بعد میتوانید با تبلیغات هدفمند در گوگل و فیس بوک یا کارکردن برروی سئو سایت خود، رتبه سایتتان را در موتورهای جستجوگر ارتقا داده و در نهایت شانستان را برای هدفگیری بهتر و دقیق تر مشتریان و مصرف کنندگان بالقوه بالا ببرید.
از برنامه ریزی اولیه گرفته تا گزارش های اجرایی، بازاریابی دیجیتالی اطلاعاتی هوشمندانه و زیرکانه برای صاحبان کسب و کار و بازاریاب ها به ارمغان میآورد. کافی است به سراغ گوگل بروید و کلمات کلیدی مربوط به کسب و کارتان را جستجو کرده، بازار رقابت خود را محک زده و جایگاهتان را در این بازار سبک و سنگین کنید تا سرانجام به یک استراتژی بازاریابی موفق و مؤثر دست یابید. به علاوه ابزارهای رایگانی نظیر Google Analitycs و Facebook Insights در کسری از ثانیه اطلاعات فوق العاده مفیدی در اختیارتان قرار میدهند تا عملکرد برند خود را در مقوله هایی همچون آمار بازدید از وبسایت و نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری ارزیابی کنید.
در بازاریابی اینترنتی ایجاد، جایگزین و تکرار کردن فعالیت ها ساده تر از شیوه های سنتی بازاریابی همچون پخش پیام بازرگانی در رادیو و تلویزیون و تبلیغات چاپی است. به عنوان مثال، انتشار و ویرایش یک مقاله در وبلاگ آسان تر از چاپ همان مطلب در روزنامه خواهد بود. گذشته از آن میتوانید تبلیغات آنلاین همچون Google AdWords و Facebook Ads را در هر لحظه که بخواهید آغاز کرده، پایان دهید یا اصلاح نمایید. با وجود چنین ویژگی هایی شما میتوانید بارها و بارها فعالیت های خود را تست کرده و روش های جدیدی را تجربه کنید تا در نهایت به بهترین و کارآمدترین کمپین بازاریابی دست یابید.
نتایج ماندگار و با ثبات نصیب آن دسته از
کمپین های بازاریابی آنلاین میشود که در پی ارزش آفرینی باشند نه ایجاد
مزاحمت و اعصاب خودی برای مخاطبین.
استراتژی های بازاریابی آنلاین
درونگرا شامل خلق محتوایی ارزشمند و درخور توجه همچون مطالب مفید و آموزنده
وبلاگی، تصاویر، اینفوگرافیک ها، معرفی برند و ویدئو میشود، این مضامین
را می توان در وبلاگ ها، وبسایت ها و رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشت.
چنین
مضامین با کیفیت و به درد بخوری همچون آهنربا عمل کرده و مصرف کنندگان
بالقوه را به خود جذب میکنند. شما باید هم زمان در بستر بازاریابی برونگرا
(Outbound) هم فعالیت های لازم را صورت دهید تا اطمینان یابید محتوای بی
نظیری که خلق کرده اید به دست کاربرانی میرسد که برای نخستین بار با برند
شما مواجه میشوند و آنها این اخبار خوب و جالب را دهان به دهان نقل کرده و
پخش میکنند تا در نهایت افراد بیشتری با نام برند شما آشنا شوند.
بازاریابی در رسانه های مدرن امروزی بر خلاف رسانه های سنتی و دیروزی، آمار و اطلاعاتی در خصوص وضعیت عملکرد و کارآیی کمپین هایتان در هر لحظه و مکانی فراهم می آورد. در شیوه های قدیمی بازاریابی همچون تبلیغ در رادیو و تلویزیون باید مدت زمان مشخصی سپری شود تا بتوانید مطالعاتی جامع و فراگیر صورت دهید و داده های مفیدی از عملکرد خود کسب کنید. در حالی که سرویس های ارزیابی فعالیت های بازاریابی آنلاین از قبیل Google Analitycs و Facebook Insights و امثال آن در هر لحظه اطلاعات موردنظر بازاریاب ها را فراهم میآورند، چرا که این ابزارها بلادرنگ و در هر لحظه اطلاعات مربوط به کاربران و مخاطبین را جمع آوری میکند.
در بازاریابی دیجیتالی شما با مخاطبین هدف
و مشتریانتان صحبت کرده و به سخنان آنها گوش میدهید. وبلاگ نویسی صاحبان
تجارت را به نویسندگانی الهام بخش و رهبرانی متفکر بدل میسازد. در وبلاگ
ها بخشی تعبیه شده که خوانندگان میتوانند نظرات و بازخورد خود را از مطالب
شما درج کنند و این نقطه آغازی برای یک گفتگو و ارتباط دو سویه خواهد بود.
محتوای
دیجیتال را می توان در رسانه های اجتماعی (از قبیل فیس بوک، توئیتر،
لینکدین، یوتیوب، تلگرام، اینستاگرام و گوگل پلاس) به اشتراک گذاشت و
مخاطبین را تشویق کرد تا محتوای شما را لایک کرده، به اشتراک گذاشته یا نظر
خود را در مورد آن بیان کنند. چنین تعاملاتی در رسانه های قدیمی میسر و در
دسترس نیست.
تکنولوژی روز و ابداع و نوآوری عناصر جدایی ناپذیر بازاریابی دیجیتالی تلقی میشوند اما این الزاماً بدین معنا نیست که اصول پایه و ابتدایی بازاریابی همچون مدیریت و تمرکز بر رضایتمندی مشتریان نادیده انگاشته شوند. این نوع بازاریابی تکنولوژی هایی از قبیل اینترنت، نرم افزارهای کامپیوتر و برنامه های موبایل را به خدمت میگیرد، اما باز هم نیازمند استراتژی های بازاریابی سنتی و کهنی است که بیش از هزار سال قدمت دارند، استراتژی هایی همچون انگیزه دادن به تیم فروش، خوشحال و راضی نگه داشتن مشتریان و الهام بخش بودن برای جهانیان، که شما را در مسیر رسیدن به موفقیت یاری میدهند.
فرقی نمیکند کدام یک از استراتژی های
بازاریابی آنلاین را به کار بسته اید، بازاریابی محتوا یا بازاریابی در
رسانه های اجتماعی، تمامی آنها بر پایه اعتماد و روابط انسانی استوارند.
از
آنجایی که میزان اجتماع گرایی، تعامل و گفتمان در بازاریابی دیجیتالی
بیشتر است، برندها و صاحبانشان میتوانند روابطی صمیمانه تر و عمیقتر با
مشتریانشان داشته باشند. به عبارت دیگر در بازاریابی آنلاین شما مشتریان
خود را بهتر میشناسید و این شناخت دو جانبه و متقابل خواهد بود، در چنین
فضایی دوستان بیشتری به دست میآورید و اعتماد و اطمینان آنها را جلب
خواهید کرد.
مالکان شرکت های کوچک مجبور نیستند میلیون
ها دلار هزینه کنند تا یک کمپین بازاریابی آنلاین داشته باشند. تنها با
چند صد دلار میتوانند وبلاگی راه انداخته و Google AdWords بخرند یا
Facebook Add را امتحان کنند.
برای اجرای برخی از استراتژی های
بازاریابی آنلاین نظیر ارتقاء رتبه در موتورهای جستجوگر (SEO) و بازاریابی
سازمان یافته در رسانه های اجتماعی نیازی نیست حتی یک ریال بپردازید! البته
مشروط بر آن که زمان و نیروی انسانی لازم را در اختیار داشته باشید.
میتوانید با بازنگری و هدف گذاری مجدد محتواهای شرکت خود از قبیل مقاله
ها، تصاویر، ویدئوها و معرفی محصولات و برند، از آنها در بازاریابی دیجیتال
بهره بگیرید.
به احتمال بسیار قوی رقبای تجاریتان پیش
از این شروع به وبلاگ نویسی، نشر محتوای با کیفیت و درخور توجه، ارتقاء
رتبه سایتشان در موتورهای جستجوگر(سئو) و به دست آوردن دل کاربران و
هواداران رسانه های اجتماعی کرده اند تا برای خود نام و آوازه ای دست و پا
کرده، بر بازارهای مشترک تسلط یابند و با جلب اعتماد و نظر مثبت مصرف
کنندگان و مخاطبین، مشتریان بالقوه شما را به مشتریان وفادار خود بدل
سازند.
اگر هنوز برای سرمایه گذاری در بازاریابی دیجیتالی تردید
دارید، این احتمال وجود دارد که از غافله عقب مانده و در دایره رقابت مغلوب
شوید.
این روزها شیوه های قدیمی و سنتی بازاریابی میتوانند هنوز هم
مؤثر و کارآمد باشند. اما باید کاری صورت دهید که کمپین بازاریابی شما بهتر
و مؤثرتر عمل کند تا بتوانید رقبا را از میدان به در کنید، برای نیل به
این هدف میبایست بازاریابی دیجیتالی را به عنصری جدایی ناپذیر از کمپین
بازاریابی خود بدل سازید. اگر هنوز از قدرت بازاریابی دیجیتالی در راستای
پیشبرد اهداف تجاری خود بهره نگرفته اید، فرصت های طلایی بیشماری را از دست
خواهید داد و به خاطر داشته باشید که مشتریان کنونی و بالقوه عزیزتر از
جانتان بی صبرانه منتظر حضور پرشور شما در دنیای دیجیتال هستند.
هر سایت و بهتر بگوییم هرمطلبی در سایت از دو قسمت تشکیل شده است یکی کدهای مربوط به آن سایت یا آن صفحه می باشد که قالبا از دید کاربر سطح بالا پنهان می باشد و دیگری آن متن و مطالبی هست که کاربر و بازدید کننده آن را می بیند. تحقیقات نشان میدهد هرچه نسبت وجود متن در یک صفحه از سایت بیشتر از نسبت کد html در آن صفحه بیشتر باشد در جستجوهای گوگل بیشتر دیده شده است مخصوصا بعد از اپدیت شدن الگوریتم پاندا این موضوع خیلی اهمیت پیدا کرده است.
در بررسی فاکتورهای مربوط به سئو از نظر موتورهای جستجو نسبت متن به کد ( Text to HTML ) بطور مستقیم تاثیری ندارد ولی بر روی پارامترهای زیادی تاثیرگذار است که میتوانند نتایج بهتری را برای شما در موتورهای جستجو به همراه داشته باشند.
اکنون که با اهمیت زیاد بودن میزان متن نسبت به کد آشنا شدیم چند پیشنهاد بسیار ساده داریم برای اینکه چه کار کنیم میزان متن ما در سایت و یا یک مقاله نسبت به کد html بیشتر شود.
مهمترین و اصلی ترین نکات و پارامترهایی که رعایت آن باعث افزایش میزان متن به کد (Text to HTML) میشود.
اکنون ابزارهایی را به شما معرفی می نماییم که میتواند به کمک آن از میزان متن به کد در سایت خود اگاه شوید.
لطفا وارد سایت های فوق شوید و از خدمات آن جهت مشاهده میزان متن به کد استفاده نمایید.
"وب مک مشهد، مشاور ومجری سئو و بهینه سازی وب سایت"
باما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)