گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

گروه وب مک | تجارت الکترونیک

گروه وب مک | طراحی وب سایت، سئو و بهینه سازی سایت، تجارت الکترونیک

5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی سایت

 در این مقاله 5 نکته از نکات اساسی و بسیار مهمی که باید در طراحی یک سایت ساده رعایت کرد را توضیح خواهیم داد. طراحی سایت ساده علاوه بر سلیقه و کدنویسی نیازمند رعایت نکات کاربردی برای دسترسی بهتر بازدیدکنندگان به مطالب نیز می باشد. از اینرو ساده کردن هرچه بیشتر کار با سایت و راحتی کاربران با آن رضایتمندی مشتریان شما را افزایش خواهد داد.



1- مشخص و تعیین کردن بخش های اصلی سایت:

این کار به شما کمک میکند که تمامی مطالب سایت را در دو گروه:1- ضروری و مهم و 2- غیر ضروری تقسیم نمایید . در نگاه اول شما به عنوان طراح سایت شاید فکر کنید که تمامی مطالب شما مهم هستند اما تجربه نشان داده است با کمی دقت و بررسی بیشتر میتوان تا 80 درصد مطالب را به عنوان مطالب غیر ضروری و غیر مهم دانست. این موضوع آنچنان اثبات شده و علمی هست که به قانونی به نام 80-20 شناخته شده است.

شما با تمرکز بیشتر بر روی محصولات و خدمات خود که مورد نیاز ضروری مشتریان است متوجه خواهید شد که کدام خدمات شما جزء مهمترین ها یا همان 20 درصد و کدام خدمات و محصولات شما جزء 80 درصد یا غیر ضروریها می باشد.

قانون 80-20 چیست و به ما چه میگوید:

براساس قانون 80-20 تنها 20 درصد مطالب موجود در صفحه سایت مهم بوده و ارزش آن را تعیین میکنند و 80 درصد بقیه قابل حذف هستند یعنی با حذف آن لطمه ای به کارایی سایت نخواهد زد. بطور مثال در یک صفحه خاص این 20 درصد میتواند یک فرم ثبت نام، اشتراک خبرنامه و یا خرید محصول باشد.

با استفاده از قانون 80-20 و با برجسته سازی بخش های اصلی به سرعت تاثیر آن را بر عملکرد مشتریان در سایت و میزان بازدهی تبلیغات خود خواهید دید. افزایش میزان فروش یا نسبت ثبت نام به بازید میتواند موفقیت شما را تضمین کند زیرا مطالب اضافی برای درگیر کردن ذهن بازدیدکننده و خروج از صفحات سایت وجود ندارند.

برای مطالعه بیشتر کلیک کنید

طراحی سایت ساده و 5 نکته اساسی از نکات کاربردی و بسیار مهم در طراحی سایت


"وب مک مشهد، مشاور و طراح حرفه ای ترین وب سایتها"


با ما تماس بگیرید:تلفن : 36040001- 051 (10 خط)

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.